• SK
  • CZ
  • DE
  • EN
Slovník pojmov
Zaručený Elektronický podpis (ZEP)
Company Consulting s.r.o.

Kontaktujte nás

Prečo využiť naše služby:



Zaručený Elektronický podpis (ZEP)

Zaručený Elektronický podpis (ZEP) je elektronický podpis v podobe, kde je možné overiť pravosť dokumentov a autentifikáciu podpísaného.
Zaručený elektronický podpis je možné vytvoriť len pomocou kvalifikovaného certifikátu.

Kvalifikovaný certifikát sú informácie na špeciálnom certifikovanom USB kľúči, ktorý obsahuje vaše údaje ako meno, rodné číslo a email, adresu, a pod.

Toto si vybavíte u Akreditovanej certifikačnej autority, ktorá vám tento certifikát vydá, následne je potrebné zakúpenie programu - licencie na podpisovanie dokumentov (Qsign), inštalácia do vášho počítača a môžete začať podpisovať.

V súčasnosti viete zaručený elektronický podpis využiť na Daňovom úrade, pri zakladaní spoločností a zmenách v obchodnom registri, sociálnej poisťovni, ako aj v zdravotných poisťovniach, colných úradoch, katastroch a pod.