Virtuálna registračná pokladnica
5.8.2015
Od 1.4.2015 nastala povinnosť pre subjekty poskytujúce vybrané služby evidovať hotovostné platby cez registračnú pokladnicu. (služby podľa prílohy č. 1 zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice č. 289/2008 Z. z.)
Jednou z možností je aj virtuálna registračná pokladnica
Výhody virtuálnej registračnej pokladnice VRP oproti klasickej elektronickej registračnej pokladnice ERP:
- postačuje mať PC, tablet, alebo mobil s tlačiarňou a pripojenie na internet,
- na pridelenie kódu virtuálnej registračnej pokladnice postačuje podať žiadosť na ktoromkoľvek daňovom úrade (je možné podať aj elektronicky). Daňový úrad po overení údajov bez zbytočného odkladu pridelí kód VRP spolu s prihlasovacími údajmi a doručí ich podnikateľovi,
- nie je potrebné mať uzatvorenú zmluvu so servisnou organizáciou,
- nie je potrebné viesť knihu virtuálnej registračnej pokladnice,
- nie je potrebné vyhotovovať dennú uzávierku,
- iba pri zmene predajného miesta je potrebné ohlásiť túto zmenu na Daňový úrad,
ale
- maximálny počet dokladov ktoré je možné cez virtuálnu registračnú pokladnicu vydať je 1000, preto ak sa prekročí tento limit je potrebné začať registrovať a začať používať klasickú registračnú pokladnicu ERP
- aj vo VRP je okrem pokladničných dokladov povinnosť vydávať doklady označené slovami "VKLAD", "NEPLATNÝ DOKLAD",
- vyhotovovať intervalovú alebo prehľadovú uzávierku na požiadanie daňového úradu
alebo colného úradu,
- v prípade poruchy je potrebné taktiež viesť náhradnú evidenciu prostredníctvom paragónov, pričom z kópií týchto paragónov je potrebné vyhotovovať ručnú dennú uzávierku,
- v prípade poruchy je potrebné zabezpečiť do 48 hodín opravu zariadenia virtuálnej registračnej pokladnice
- ukončenie používania virtuálnej registračnej pokladnice je podnikateľ povinný oznámiť Daňovému úradu.
zdroj: financnasprava.sk